Helyreigazítás

2012.11.30 15:41

   Egy kötelességemnek teszek eleget azzal, hogy a hajócsipke készítéssel kapcsolatos helyreigazítást teszek itt közzé. Annak az oldalnak a tulajdonosa keresett meg ezzel, amely oldalt ajánlottam a témával kapcsolatban. Továbbra is ajánlom, hogy akit érdekel a téma, mindenképp keresse fel  a https://qtp.hu oldalt!

  A levélíró engedélyével idemásolom amit nekem írt.

"Antal László vagyok, a https://qtp.hu oldal szerkesztője (vagy valami hasonló, szóval én készítgetem :-))
Szeretnék egy helyesbítést kérni a https://gyongykaland.webnode.hu/news/tatting/ oldalon (bocsánat, kommentet nem látok, ezért írok mailt).
Tehát a Frivolitást legtöbbször hajócsipkének nevezzük, az eszközt pedig hajócskának. Illetve sokszor a frivolitás is előkerül, ugyanis a tűs hajócsipke kissé idétlenül hangzik, így inkább tű frivolitásnak nevezik. Ez még nem igazán kiforrott.
Ami ennél lényegesebb. Tudtommal nem létezik horgolótűs frivolitás...
Tűs hajócsipke esetén egy hosszú egyenletes vastagságú (tompa hegyű) tűre készülnek a csomók, s ezzel húzod be utólag a szálat a csomók közepébe.
Könnyebb (állítólag) megtanulni a csomó készítését, viszont minden más bonyolultabb. Még csupán 1-2 videót néztem meg róla, tanulni csak decemberben-januárban lesz időm, tehát tűben nem vagyokszakértő.
Mindkét technikának van előnye, s itt nincs is olyan ellentét mint a keresztszemes és a gobelin (vagy goblein?) közt."

És még itt szeretném közzé tenni következő leveléből ami szerintem fontos :

"Illetve javasolnék még egy hivatkozást. A kincsestar.hukincsestar.hu-t szoktam ajánlani mint beszerzési forrást, ugyanis náluk hajócska és tű is kapható (nincs benne érdekeltségem, még csak nem is ismerem a tulajdonost).
Sajnos idehaza a frivolitás tű elég drága, így marad a külföldi rendelés (e-bay-en postával együtt 4000Ft körül van a 6db.-os készlet). Illetve tanuláshoz megfelel a keskeny fokkal rendelkező (sajnos nincs belőle vékony) babavarró tű. Azt 200-250Ft-ért adják, és több helyen beszerezhető.

A weboldalamon télen lesz változás, ugyanis szeretném átírni az oktató elejét (első 3-4 lecke). Ugyanis egyszerűbb lenne az ívvel kezdeni, mert ott két szín esetén azonnal látszik ha nem fordul át a csomó. Illetve időszerű lenne az elmaradt részeket befejeznem.
A tűs változat megírására még nem tudom mikor jut időm (közben a régi magyar keresztszemes mintákat is rajzolgatom).

Antal László"

 

 

   Remélem, ezzel rendbe tettük a dolgot. Tévedések elkerülésére: én messze nem vagyok szakértő. Szeretném megtanulni ezt a technikát is, mert gyönyörű ékszereket és díszeket láttam ilyen módon készítve. És szándékomban áll követni a változásokat az ajánlott oldalon, ezzel is segítve az érdeklődőket.

ntelf